Majoritatea oamenilor cred ca Google foloseste doar formule matematice pentru a judeca pozitia website-urilor in motoarele de cautare. In momentul de fata Google are chiar o declaratie oficiala despre modul cum rezultatele afisate sunt calculate:
„A site’s ranking in Google’s search results relies heavily on computer algorithms using thousands of factors to calculate a page’s relevance to a given query. Sometimes subtleties of language cause anomalies to appear that cannot be predicted.”
Cu alte cuvinte chiar daca greul este facut de diversi algoritmi folosind mii de factori pentru relevanta unei pagini, uneori este nevoie de oameni pentru a stabili relevanta anumitor cuvinte si rezultate.
Nu totul este facut de robotii Google
Intr-un interviu recent, directorul inginer la Google Scott Huffman a explicat ca o multime de oameni (probabil 10.000) revizuiesc manual rezultatele Google:
„Every day, we are looking at a random sample of grades that we think represent the queries we get from users. Evaluators look at the quality of each result relative to those queries.”
Acesti oameni urmaresc rezultatele Google si informeaza ori de cate ori nu le place un site. Daca website-ul tau arata ca unul plin de spam acesta va fi probabil raportat inginerilor de la Google.
Pe de alta parte algoritmul Google se schimba constant
Pe baza informatiilor primite de la cei care revizuiesc site-urile Google isi imbunatateste constant algoritmii de calcul. Totusi asta nu inseamna ca Google va elimina automat un site daca unui revizor nu ii place (cu exceptia cazurilor evidente). Ce vreau sa spun este ca algoritimii Google se imbunatesc constant si de aceea este bine sa ai un contract de mentenanta cu o firma specializata in domeniu cu specialisti foarte bine informati si cu temele facute la zi.
Nu trebuie sa fii un specialist sa observi cand website-ul tau scade in numar de vizitatori si ca prezenta in motoarele de cautare. Este recomandat din cand in cand sa mai testezi 1-2 cuvinte cheie cu care stii ca performai in motoarele de cautare.
Ca o concluzie de aur la tot ce am afirmat mai sus putem spune ca: Website-urile care sunt bine promovate (multe linkuri de calitate) si care ofera un continut de calitate corelat la cuvintele cheie aferente va ramane ramane mult mai mult in rezultatele de cautare Google decat daca obtin acele pozitii folosind diverse smecherii (black hat de ex.)
Daca folosesti metode SEO neagreate de motoarele de cautare este posibil sa te pozitionezi destul de bine intr-un timp foarte scurt. Din nefericire, Google va elimina definitiv website-ul tau imediat ce afla ca folosesti astfel de metode. Website-uril care fac spam pot fi detectate de algorithmii Google intr-o mare masura, dar sunt si site-uri care reusesc sa pacaleasca dar nu pacalesc revizorii umani sau concurenta care poate oricand reclama website-ul tau celor de la Google.
Cum raportezi un website nepotrivit celor de la Google?
O varianta ar fi prin contul de webmaster de la Google dar trebuie sa te inregistrezi – raporteaza spam
Sau fara a fi inregistrat accesand linkul raporteaza spam 🙂
Daca folosesti metode etice de SEO va dura ceva mai mult sa obtii rezultate in motoarele de cautare. Dar ca orice lucru construit cu truda va dura si va avea performante mai bune.
Nu folosi metode spam sau diverse alte tehnici black hat pentru ca se vor intoarce impotriva ta mai devreme sau mai tarziu. Cere parerea unui specialist. Noi te putem ajuta iar daca ai intrebari pe aceasta tema nu ezita sa le pui chiar in aceasta pagina. Un specialist de la noi iti va raspunde cu siguranta.