Definitii Seo, Dictionar SEO, Ce este ? Ce inseamna ? O sa incercam sa descifram majoritatea termenilor utilizati in SEO:

Algorithm – Este o formula complexa utilizata de motoarele de cautare pentru a returna utilizatorilor in timpul unei cautari cele mai relevante website-uri legate de cuvintele cautate. seoAceasta formula stabileste deasemeni importanta si rankul unui website.

ALT Tags – Este textul din spatele imaginilor ori pozelor. Aceastea apar cand se tine mouseul peste poza (in cazul in care sunt trecute). Sunt utile pentru motoarele de cautare sau pentru utilizatori in cazul in care poza nu se incarca, in locul ei aparand textul trecut in acest tag.

Anchor Text – Este textul visibil dintr-un hiper link. Web Design – acesta este un anchor text catre prima pagina a siteului nostru. In html se scrie: <a href=”http://www.yourwebsite.com/”>Anchor Text</a>

Back Links – Vezi IBL

Bot – este un robot sau spider, vezi crawler.

Black Hat – acesta este titulatura acordata persoanelor care utilizeaza tehnici incorecte pentru a creste artificial pozitia unui website in motoarele de cautare. Toate thenicile black hat violeaza regulamentele motoarelor de cautare si conduc, mai devreme sau mai tarziu, la banarea sau excluderea definitiva din indexul motoarelor de cautare a website-urilor implicate.

Broken link – Un link dintr-un site care numai poate fi accesat, de regula returnand mesajul: 404 error not found.

Click Through – reprezinta actiunea de a da click pe un link pentru a visita un nou website.

Cloaking – este o tehnica „Black Hat” in care continutul prezentat motoarelor de cautare difera fata de cel prezentat vizitatorilor.

CPA – costul unei actiuni (cost per action)

CPC – costul unui click (cost per click), reprezinta valoarea platita de cel care a lansat reclama pentru fiecare click primit pe bannerul sau linkul catre websiteul lui.

CTR – Click Trough Ratio, reprezinta raportul dintre numarul de afisari ale unei reclame si numarul clickurilor efectuate pe acea reclama

Crawler – Este un program construit de proprietarii motoarelor de cautare (numit si spider sau robot) care scaneaza websiteurile facand copii la fiecare pagina pe care o intalneste.

Description Tag – Este un Meta tag din Headerul fiecarui site care contine descrierea siteului. Aceasta descriere este vizibila utilizatorilor in lista de siteuri returnate in urma cautarii sub titlul fiecarui site regasit.

Doorway page – Sunt pagini realizate doar pentru motoarele de cautare. Orice user care doreste sa acceseze acea pagina este redirectionat imediat catre un alt website. Aceasta este o tehnica „Black Hat” si de regula conduce la excluderea definitiva a websiteului din indexul motoarelor de cautare.

Duplicate content – Uneori webmasterii pur si simplu copiaza pagini din alte siteuri sau fac din greseala copii la pagini din interiroul siteului lui si practic acelasi continut apare in doua locuri. In general aceste practici sunt penalizate de catre motoarele de cautare pentru ca acestea doresc sa ofere utilizatorilor continut unic.

EPV – castigul per vizitator (Earnings per visitor)

FFA – pagini cu linkuri free (free for all link pages)

Filter words – Cuvinte cum ar fi: si, ca, eu, la… sunt considerate irelevante de catre motoarele de cautare din motive de indexare.

Googlebot – este robotul (spiderul) motoroului de cautare Google si este utilizat pentru scanarea website-urilor si colectarea informatiilor din aceastea pentru construirea indexului de cautare.

Google Bomb – O putem numi si „link bomb” fiind o metoda de a influenta rankingul unei pagini in google pe anumite cuvinte specifice. Cel mai faimos incident de utilizare a acestei metode a fost cand 32 de webmasteri au pus textul „miserable failure” pe siteurile lor cu un link catre pagina cu autobiografia lui George Bush. Aceaste linkuri au ridicat pe prima pozitie in Google siteul lui George Bush la cautarea dupa „miserable failure”.

Google Sandbox – Este o teorie despre un filtru pe care il aplica cei de la Google, comform careia domeniile noi sunt filtrate pentru a nu ajunge in topuri la cautarile dupa cuvinte cheie foarte importante. Dar este doar o teorie.

Hit – Este considerata o singura a unui user catre un server cand doreste sa deschida o pagina web

IBL – Inbound Links reprezita toate linkurile de pe alte siteuri catre siteul dumneavoastra, acelasi inteles ca si „back link”.

Keyword Density – Reprezinta numarul de repetitii ale unui keyword in cadrul unei pagini si este exprimat printr-un procent raportat la toate cuvintele de pe acea pagina.

Keywords Tag – Este un Meta Tag din Header-ul site-ului. In acest tag se trec toate cuvintele cheie care descriu acea pagina.

Link Farms – Sunt website-uri care exista doar pentru a face schimb de linkuri cu scopul de a creste artificial popularitatea altor website-uri. Este considerata o tehnica „Black Hat” si este penalizata de motoarele de cautare.

Link Popularity – Sunt acelasi lucru cu IBL, aceasta popularitate crescand odata cu numarul siteurilor care fac trimitere la siteul tau.

ODP – Open Directory Project (Dmoz) este cel mai mare director web din internet, fiind updatat de peste 75.000 de volutari.

Outbound Link – Un link de pe siteul tau care face trimitere la un alt website.

Page Rank – Sau Popularity Rank (PR) este o formula realizata de Google pentru a determina popularitatea unui website. Foloseste o scara de la 0 la 10. Sunt numeroase addon-uri pentru Firefox sau websiteuri unde poate fi verificat PR-ul unui website.

PPC – Pay per click, este o metoda de promovare prin care un link catre siteul tau este afisat pe diferite alte website-uri cu care exista intelegeri. Se achita o anumita suma pentru fiecare click (CPC). Google Adwords este un exemplu de astfel de tipuri de publicitate.

Query – Actiunea de a scrie un cuvant cheie intr-un motor de cautare pentru a gasi siteurile cu informatiile dorite.

Robots.txt – Aceasta este un fisier din radacina websiteului in care se pot scrie diverse instructiuni pentru motoarele de cautare privitoare la site-ul tau.

SE – Search Engine, motor de cautare pe romaneste. 🙂

SEM – Search Engine Marketing, o serie de termeni care se refera la majoritatea tipurilor de promovare a unui website, aici fiind incluse SEO si campaniile PPC.

SEO Search engine optimization, este actiunea de a seta o pagina web folosind diferite cuvinte cheie ori fraze pentru ca site-ul respectiv sa fie gasit cat mai usor de utilizatori la folosirea motoarelor de cautare. In momentul de fata termenul acopera o arie mai mare de activitati necesare promovarii unui website.

SERP – Search Engine Result Page, sau pe romaneste pagina cu rezultatele afisate de un motor de cautare cand vrem sa gasim ceva pe net.

Spider – vezi crawler, este un robot utilizat de motoarele de cautare pentru scanarea website-urilor.

Stop Word – Sunt cuvintele ignorate in cautari pentru ca acestea sunt mult prea comune pentru a fi utile in determinarea rezultatului unei cautari. De exemplu: si, ca, la, el.

Title Tag – Este un Meta Tag inclus in Header-ul orcarui website. Acesta este cel mai important dintre toate tilurile si tagurile. Acest titlu este afisat pentru toate siteurile returnate in urma unei cautari.

URL – Universal Resource Locator, adresa unui site fiind unica pe internet.

Web DirectoryDirector web – Este o colectie de website-uri grupate in categorii. De regula fiecare website inscris este verificat de un editor inainte de a fi acceptat. Cel mai cunoscut director web este Dmoz, dar sunt mii de astfel de website-uri pe internet.

Lista de cuvinte dezbatute mai sus:

Algorithm, ALT Tags, Anchor Text, Back links, Bot, Black Hat, Broken Link, Click Through, Cloaking, CPA, CPC, CTR, Crawler, Description Tag, Doorway Page, Duplicate Content, EPV, Filter Words, Googlebot, Google Bomb, Google Sandbox, Hit, IBL, Keyword Density, Keywords Tag, Link Farms, Link Popularity, ODP, Outbound Link, Page Rank, PPC, Query, Robots.txt, SE, SEM, SEO, SERP, Spider, Stop Word, TITLE Tag, URL, Web Directory, Director web.

Daca doresti sa afli mai multe despre alti termeni din domeniu care nu sunt prezenti aici poti scrie un mesaj in acest post.