RO

EN

Definitii SEO

Definitii Seo, Dictionar SEO, Ce este ? Ce inseamna ? O sa incercam sa descifram majoritatea termenilor utilizati in SEO:

Algorithm – Este o formula complexa utilizata de motoarele de cautare pentru a returna utilizatorilor in timpul unei cautari cele mai relevante website-uri legate de cuvintele cautate. seoAceasta formula stabileste deasemeni importanta si rankul unui website.

ALT Tags – Este textul din spatele imaginilor ori pozelor. Aceastea apar cand se tine mouseul peste poza (in cazul in care sunt trecute). Sunt utile pentru motoarele de cautare sau pentru utilizatori in cazul in care poza nu se incarca, in locul ei aparand textul trecut in acest tag.

Anchor Text – Este textul visibil dintr-un hiper link. Web Design – acesta este un anchor text catre prima pagina a siteului nostru. In html se scrie: <a href=”http://www.yourwebsite.com/”>Anchor Text</a>

Back Links – Vezi IBL

Bot – este un robot sau spider, vezi crawler.

Black Hat – acesta este titulatura acordata persoanelor care utilizeaza tehnici incorecte pentru a creste artificial pozitia unui website in motoarele de cautare. Toate thenicile black hat violeaza regulamentele motoarelor de cautare si conduc, mai devreme sau mai tarziu, la banarea sau excluderea definitiva din indexul motoarelor de cautare a website-urilor implicate.

Broken link – Un link dintr-un site care numai poate fi accesat, de regula returnand mesajul: 404 error not found.

Click Through – reprezinta actiunea de a da click pe un link pentru a visita un nou website.

Cloaking – este o tehnica „Black Hat” in care continutul prezentat motoarelor de cautare difera fata de cel prezentat vizitatorilor.

CPA – costul unei actiuni (cost per action)

CPC – costul unui click (cost per click), reprezinta valoarea platita de cel care a lansat reclama pentru fiecare click primit pe bannerul sau linkul catre websiteul lui.

CTR – Click Trough Ratio, reprezinta raportul dintre numarul de afisari ale unei reclame si numarul clickurilor efectuate pe acea reclama

Crawler – Este un program construit de proprietarii motoarelor de cautare (numit si spider sau robot) care scaneaza websiteurile facand copii la fiecare pagina pe care o intalneste.

Description Tag – Este un Meta tag din Headerul fiecarui site care contine descrierea siteului. Aceasta descriere este vizibila utilizatorilor in lista de siteuri returnate in urma cautarii sub titlul fiecarui site regasit.

Doorway page – Sunt pagini realizate doar pentru motoarele de cautare. Orice user care doreste sa acceseze acea pagina este redirectionat imediat catre un alt website. Aceasta este o tehnica „Black Hat” si de regula conduce la excluderea definitiva a websiteului din indexul motoarelor de cautare.

Duplicate content – Uneori webmasterii pur si simplu copiaza pagini din alte siteuri sau fac din greseala copii la pagini din interiroul siteului lui si practic acelasi continut apare in doua locuri. In general aceste practici sunt penalizate de catre motoarele de cautare pentru ca acestea doresc sa ofere utilizatorilor continut unic.

EPV – castigul per vizitator (Earnings per visitor)

FFA – pagini cu linkuri free (free for all link pages)

Filter words – Cuvinte cum ar fi: si, ca, eu, la… sunt considerate irelevante de catre motoarele de cautare din motive de indexare.

Googlebot – este robotul (spiderul) motoroului de cautare Google si este utilizat pentru scanarea website-urilor si colectarea informatiilor din aceastea pentru construirea indexului de cautare.

Google Bomb – O putem numi si „link bomb” fiind o metoda de a influenta rankingul unei pagini in google pe anumite cuvinte specifice. Cel mai faimos incident de utilizare a acestei metode a fost cand 32 de webmasteri au pus textul „miserable failure” pe siteurile lor cu un link catre pagina cu autobiografia lui George Bush. Aceaste linkuri au ridicat pe prima pozitie in Google siteul lui George Bush la cautarea dupa „miserable failure”.

Google Sandbox – Este o teorie despre un filtru pe care il aplica cei de la Google, comform careia domeniile noi sunt filtrate pentru a nu ajunge in topuri la cautarile dupa cuvinte cheie foarte importante. Dar este doar o teorie.

Hit – Este considerata o singura a unui user catre un server cand doreste sa deschida o pagina web

IBL – Inbound Links reprezita toate linkurile de pe alte siteuri catre siteul dumneavoastra, acelasi inteles ca si „back link”.

Keyword Density – Reprezinta numarul de repetitii ale unui keyword in cadrul unei pagini si este exprimat printr-un procent raportat la toate cuvintele de pe acea pagina.

Keywords Tag – Este un Meta Tag din Header-ul site-ului. In acest tag se trec toate cuvintele cheie care descriu acea pagina.

Link Farms – Sunt website-uri care exista doar pentru a face schimb de linkuri cu scopul de a creste artificial popularitatea altor website-uri. Este considerata o tehnica „Black Hat” si este penalizata de motoarele de cautare.

Link Popularity – Sunt acelasi lucru cu IBL, aceasta popularitate crescand odata cu numarul siteurilor care fac trimitere la siteul tau.

ODP – Open Directory Project (Dmoz) este cel mai mare director web din internet, fiind updatat de peste 75.000 de volutari.

Outbound Link – Un link de pe siteul tau care face trimitere la un alt website.

Page Rank – Sau Popularity Rank (PR) este o formula realizata de Google pentru a determina popularitatea unui website. Foloseste o scara de la 0 la 10. Sunt numeroase addon-uri pentru Firefox sau websiteuri unde poate fi verificat PR-ul unui website.

PPC – Pay per click, este o metoda de promovare prin care un link catre siteul tau este afisat pe diferite alte website-uri cu care exista intelegeri. Se achita o anumita suma pentru fiecare click (CPC). Google Adwords este un exemplu de astfel de tipuri de publicitate.

Query – Actiunea de a scrie un cuvant cheie intr-un motor de cautare pentru a gasi siteurile cu informatiile dorite.

Robots.txt – Aceasta este un fisier din radacina websiteului in care se pot scrie diverse instructiuni pentru motoarele de cautare privitoare la site-ul tau.

SE – Search Engine, motor de cautare pe romaneste. 🙂

SEM – Search Engine Marketing, o serie de termeni care se refera la majoritatea tipurilor de promovare a unui website, aici fiind incluse SEO si campaniile PPC.

SEO Search engine optimization, este actiunea de a seta o pagina web folosind diferite cuvinte cheie ori fraze pentru ca site-ul respectiv sa fie gasit cat mai usor de utilizatori la folosirea motoarelor de cautare. In momentul de fata termenul acopera o arie mai mare de activitati necesare promovarii unui website.

SERP – Search Engine Result Page, sau pe romaneste pagina cu rezultatele afisate de un motor de cautare cand vrem sa gasim ceva pe net.

Spider – vezi crawler, este un robot utilizat de motoarele de cautare pentru scanarea website-urilor.

Stop Word – Sunt cuvintele ignorate in cautari pentru ca acestea sunt mult prea comune pentru a fi utile in determinarea rezultatului unei cautari. De exemplu: si, ca, la, el.

Title Tag – Este un Meta Tag inclus in Header-ul orcarui website. Acesta este cel mai important dintre toate tilurile si tagurile. Acest titlu este afisat pentru toate siteurile returnate in urma unei cautari.

URL – Universal Resource Locator, adresa unui site fiind unica pe internet.

Web DirectoryDirector web – Este o colectie de website-uri grupate in categorii. De regula fiecare website inscris este verificat de un editor inainte de a fi acceptat. Cel mai cunoscut director web este Dmoz, dar sunt mii de astfel de website-uri pe internet.

Lista de cuvinte dezbatute mai sus:

Algorithm, ALT Tags, Anchor Text, Back links, Bot, Black Hat, Broken Link, Click Through, Cloaking, CPA, CPC, CTR, Crawler, Description Tag, Doorway Page, Duplicate Content, EPV, Filter Words, Googlebot, Google Bomb, Google Sandbox, Hit, IBL, Keyword Density, Keywords Tag, Link Farms, Link Popularity, ODP, Outbound Link, Page Rank, PPC, Query, Robots.txt, SE, SEM, SEO, SERP, Spider, Stop Word, TITLE Tag, URL, Web Directory, Director web.

Daca doresti sa afli mai multe despre alti termeni din domeniu care nu sunt prezenti aici poti scrie un mesaj in acest post.

38 de comentarii la „Definitii SEO”

  1. Ultimul update pinguin 2.1 la 5 oct , mi-a aruncat site-ul din prima pagina pe pozitii de peste 100-150 la multe combinatii cu keyword principal.Dupa 3 saptamani de incercari disperate a ajuns cu cateva cuvinte prin pozitii gen 38 sau 90. Nu facusem nimic rau sa ma penalizeze, de altfel in wmt nu imi arata nimic. In continuare imbunatatesc pe social, incerc sa mai adaug continut dar cam atat…ceva idei de la profesionisti? Am incercat sa fac site-ul mai de calitate si tot ce am reusit a fost sa am mai multe erori:( ce mai pot face?

    Răspunde
    • Unul dintre motivele pentru care a fost penalizat site-ul este ponderea mare de anchor text pe cuvantul cheie „firma de curatenie”. Trebuie sa ai o varietate mai mare de ancore. Ai repetat pe toate paginile secundare textul legat de firma de curatenie profesionala (pe siedbar in dreapta). Nu cred ca este o idee buna deloc. Incearca sa nu te mai gandesti asa de mult la SEO on-site si sa te focusezi pe continut si vizual pentru vizitatorii tai.

      Răspunde
  2. Nimeni nu este specialist SEO . SEO este arta , seo este continut si seo depinde de foarte multi factori si algoritmi ce se schimba periodic . Cu toate acestea va recomand sa puneti in practica tot ceea ce stiti si in acelasi timp sa inprovizati pentru ca asta este elementul surpriza in SEO ….

    Răspunde
  3. Ce te faci insa daca eu vreau o firma si o pagina de „web design” si apelez la voi sa o puneti in TOP 10 Google ? Ce faci daca vin cu inca 10 prieteni care vor fiecare in parte asa o pagina ? Ganditi-va ca pe plan mondial sunt mii de firme de web desgin si toate se bat pe TOP 10 Google. Un pic cusuta cu ata alba chestiunea asta cu SEO.

    Răspunde
    • Nu facem SEO la firme din acelasi domeniu pe aceleasi cuvinte cheie. Au existat situatii (explicate clientilor) cand am facut pentru doua firme pe aceeasi nisa de piata SEO dar am folosit cuvinte cheie total diferite.

      Răspunde
      • Voi nu faceti SEO la firme din acelasi domeniu, dar sunt sute de mii de alte firme care fac SEO pe exact acelasi domeniu si exact aceleasi cuvinte cheie. Si toti vor in Top10. Asta cum o explici?

        Răspunde
        • Pai destul de simplu. A exista pana acum ceva timp o firma foarte mare in Romania, cu aproape 100 de angajati si intr-o zi angajatii au ajuns la munca si au gasit lacatul pe usa. Firma nu mai exista. Au tras teapa la foarte multe companii care au apelat la ei pentru SEO (cereau foarte multi bani in avans sau lunar). Ca sa iti mai ofer un hint, firma era cica de origine frantuzeasca. 🙂
          In alta ordine de idei nu sunt sute de mii de firme de SEO nici macar la nivel global. In Romania, firmele serioase care au o echipa de SEO poti sa le numeri pe degete. Este o mare diferenta intre a spune ca faci SEO si sa si poti prezenta un portofoliu real, solid.

          Răspunde
  4. Este foarte interesant aricolul vostru, mai ales ca pana acum, incercand sa invat cate ceva din acest domeniu, ma cam blocam la astfel de termeni. Cum as putea avea o evolutie mai rapida si mai sigura a site-ului meu? Am incercat inscrierea in directoare si cateva linkuri pe diverse forumuri, dar nu am vazut nici o miscare. Ma puteti ajuta?

    Răspunde
  5. Am citit acest articol , si mi se pare foarte interesant . Am si eu o intrebare Google Sandbox este doar o teorie sau nu , pentru ca am citit si pe alte situri despre asa zisa cutie de nisip . Credeti ca va puteti uita si pe site-ul meu pentru a-mi da ceva idei despre SEO ? Oricum multumesc anticipat !!!

    Răspunde
    • Salut Razvan. Ai multe de facut. Din pacate timpul nu ne permite dar voi incerca sa fac niste recomandari:

      – nu ai facut deloc linkbuilding (de asta ai nevoie in primul rand). Vezi ca avem o lista mare de directoare romanesti la noi pe site.

      – ai 95 de erori pe homepage (w3.org)

      – mai gasesti sugestii de optimizare on-site folosind diverse tool-uri (poti incerca http://www.seositecheckup.com/ ) dar mai sunt multe altele.

      Răspunde
  6. Sunt mult mai multe lucruri pe care le poti face pe .ro …. Pe .com e mai greu, insa pe ro inca se mai iau in evidenta directoarele web, spre exemplu. Pe .com insa la putere e unicitatea si relevanta.. plus backlink-uri de calitate. Trebuie avut mare grija la backlink-uri pe .com, poti foarte usor sa fi luat la ochi in Google si sa intri in blacklist.

    Răspunde
  7. De ceva vreme incoace inscrierea in directoare web nu mai conteaza pentru motoarele de cautare, in special Google, cand e vorba de SEO. Am inteles ca pt. optimizare mai poti sa-ti lasi linkul in comentarii pe bloguri, site-uri etc, dar ce alte metode de promovare online a unui site mai sunt inafara de astea, Google AdWords, afisarea de bannere?

    va rog sa imi raspundeti care stiti si ati reusit:)

    Răspunde
    • Cea mai buna solutie, dar si cea mai dificila, este sa scrii articole cu adevarat utile pe care sa le preia alte site-uri de la tine sau sa aduca aminte de articolul tau in dezbaterile lor. Mai poti scrie direct webmasterilor din domenii apropiate cu al tau. Cu siguranta vei gasi ceva parteneri daca ai un site de calitate.

      Răspunde
  8. Parerea mea este ca acest articol cu Definitii Seo, Dictionar SEO este util pentru toti webmasterii , fiecare webmaster care se respecta trebuie sa stie aceste definitii seo.

    Răspunde
  9. Am revenit pe la voi.. Pt Rootii: fii mai explicit, cum adica site-ul tau sa faca diferenta? Intre ce sa faca diferenta? Depinde pentru ce kw vrei sa optimizezi.. Ideea este ca daca vrei sa optimizezi pentru kw online games sau free games este ideal, pentru ca exista trafic mare pentru ele. Trebuie facut un studiu sa vezi pentru ce kw obtii cel mai bun trafic, il pui kw principal si mai departe banuiesc ca stii ce ai de facut.

    Imi place mult acest site, intr-adevar bune articolele, sunt multe de spus oricum despre acest domeniu. Timp sa fie.

    Răspunde
  10. Salut am si eu o intrebare legat de pagina la care lucrez.Am deschis-o de curand insa pe google sunt foarte multe pagini care folosesc cuvintele online games sau free games.Ce ar trebui sa fac ca site-ul meu sa faca diferenta ?

    Răspunde
  11. Pune titlul web design si atat. Lasa incolo Craiova, pe google nu il intereseaza asta, sa stii. Fa cum iti zic daca vrei sa iti iasa, altfel o sa fii in google doar daca lumea da Web design Craiova. Si eu am service calculatoare pe Bucuresti, dar in google nici macar nu am mentionat asta. pentru ca nu conteaza. Scoate Craiova daca vrei sa faci treaba, aici e vb de trafic nu de clientii craioveni. nimeni nu o sa dea Web design Craiova decat craiovenii. Si oricum e de ajuns ca pui Craiova la cuv cheie. Daca ai id de mess al meu e alisssa2003. Astept sa imi dai add sa vb

    Răspunde
  12. Si totusi… http://www.platinumstudio.ro
    L-am optimizat pt. web design. Am inteles ca erau prea multe cuvinte cheie pe care incercam sa l optimizez. Am redus din ele… am insistat pe web design. In continuare, cu „web design craiova” sunt pe SERP 1-2, cu „web design” nu sunt indexat. Daca mai are cineva vreo idee… trimit un bax de bere prin posta!

    Răspunde
  13. te inscrii pe forumuri si il pui la profil, dai comentarii pe bloguri si pe site-uri si il pui in spatele nick-ului… aici de ce nu l-ai pus?

    Răspunde
  14. Cum sa fac sa optimizez site-ul sa urce in google mai rapid , in afara de inscrierea manuala in directoare web? si eventual sa nu ma coste nimic

    Răspunde
  15. In primul rand ai primit niste sfaturi foarte bune mai sus de la Iozoo iar eu o sa completez destul de sec cu faptul ca nu ai site-ul optimizat pentru cuvantul cheie „web design”. Ai incercat sa optimizezi 3 pagini pentru acest cuvant cheie si din cauza asta nu va urca nici una dintre ele. Daca iti doresti sa urci pe acest cuvant incearca sa optimizezi doar prima pagina pentru el. Dar sa o optimizezi foarte bine. 🙂

    Răspunde
  16. Ok. Merci, Cristi. Ai avut dreptate cu Heading. Dar asta nu-mi explica de ce la "web design craiova" se umple google-ul de mine si la "web design" nu sunt listat. Treaba cu "link farm" – cred ca eram scos deja daca faceam vreun abuz.

    Mai are cineva vreo idee?

    Răspunde
  17. pot fi considerat "link farm" daca am mai mult de 100 de linkuri in prima pagina? am promovat cateva site-uri si am pus foarte mult pret pe link exchange…pot avea probleme?are cineva idee ce as putea sa fac? site-urile mele sunt despre containere. am 2 in prima pagina dar oscileaza mereu la cuv "containere" mai sunt 2 in pagina a 2 a si nu pot sa le ridic. daca stiti ce as putea face, dati add la Cristi_Florin81.

    Răspunde
  18. Razvan:

    – Folosesti in exces perechea de cuvinte 'web design'.

    – Meta Description ar trebui sa arate altfel 🙂

    – NU folosesti Heading(s), cel mai important !!!

    – Incerci sa promovezi prea multe cuvinte(perechi de cuvinte) pe o singura pagina.

    Răspunde
  19. La cautarea pe google dupa "web design" sunt peste 235 milioane de rezultate, nu crezi ca este putin cam aglomerata piata? Ca sa ajungi in topuri doar pe acest cuvant cheie ai foarte mult de munca pentru ca este o concurenta mult prea mare.

    Răspunde
  20. Intrebare: Legat de site-ul meu (www.platinumstudio.ro) pentru majoritatea cuvintelor cheie (gen web design craiova, creare site craiova… si altele, cu tot cu craiova la final), google ma gaseste pe prima pagina. Pentru cautarea „web design” simplu, google nu vede site-ul deloc. Nici macar pe pagina 100. Site-ul are cam 4 luni… Are cineva idee de ce?

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.