Oare ii pasa motorului de cautare Google de pozitia unei pagini din website-ul tau pe server? Oare face o diferenta daca pagina in cauza este in directorul radacina sau intr-un subdirector?  Cum influenteaza structura URL-urilor din website-ul tau pozitia paginilor de continut in cautarile de pe Google?

Link-uri structurate pe subdirectoare

O populara presupunere este aceea ca motorul de cautare Google prefera linkurile care se afla in radacina website-ului.  Daca un URL contine mai multi delimitatori / atunci Google considera ca pagina respectiva nu este importanta. Aceasta idee este des dezbatuta pe forumuri, dar nu este adevarata.

Vizibilitatea unei pagini este importanta, nu pozitia ei

Daca o pagina are linkuri pe website-ul tau si mai are si linkuri externe catre ea atunci va fi vizibila in Google fara probleme.

Majoritatea paginilor web de astazi sunt create dinamic iar URL-ul (linkul) prezentat in browser este doar o structura virtuala nu si cea existenta cu adevarat pe server. Atata timp cat nu exista impartirea pe directoare a URL-urilor pe server, motoarele de cautare nu vor considera important acest aspect.

Ce inseamna asta pentru website-ul tau?

Daca vrei ca o anumita pagina sa fie bine pozitionata in motoarele de cautare arata-le motoarelor de cautare ca este importanta pentru tine si pune linkuri catre ea din cat mai multe pagini ale website-ului tau. O pagina care primeste linkuri (atat de pe website-ul tau cat si de pe alte website-uri) va primi atentia care o merita din partea robotul de indexare de la Google.

Ce ar trebui sa stii despre URL-uri ca sa nu ai probleme:

  1. Despartirea URL-urilor poate crea probleme. Exista vorbe care spun ca despartirea url-urilor poate crea probleme. Adica, Google scurteaza URL-urile de forma www. exemplu . com/categorie/articol.html la forma www. exemplu . com/categorie/ . In cazul in care folosesti astfel de linkuri create dinamic este bine sa te asiguri ca toate categoriile virtuale returneaza o pagina reala „404 not found”. In caz contrar Google va crede ca ai multe pagini web cu eroare sau ca website-ul tau este de proasta calitate.
  2. URL-urile scurte pot fi benefice pentru vizitatori. Majoritatea web surferilor nu acorda atentie URL-ului din bara de navigare a browser-ului, totusi acestea pot mari satisfactia unora dintre ei. URL-urile mai scurte sunt mai usor de amintit si pot fi tastate direct in browser.
  3. URL-urile mai scurte primesc mai multe click-uri. Un studiu de marketing recent a arata ca utilizatorii acceseaza de doua ori mai mult link-urile scurte decat cele lungi in rezultatele de pe Google. URL-urile lungi sunt afisate doar partial in rezultatele de pe Google. Vizitatorii nu pot vedea unde ajung exact si de aceea aceste linkuri primesc mai putine click-uri.
  4. URL-ul pagini dumneavoastra ar trebui sa contina cuvinte cheie relevante pentru acea pagina.  Cuvintele utilzate in URL pot influenta pozitia acelei pagini in motoarele de cautare.  Din aceste motive este indicat sa folositi rescrierea URL-urilor (modul rewrite) astfel incat acestea sa includa cuvinte cheie din acea pagina, cuvinte pentru care va doriti o buna pozitionare.

Sunt mai multe moduri de rescriere a URL-urilor si mai multe formate de aceea este bine sa cereti parerea unor specialisti pentru a alege cea mai buna solutie pentru website-ul dumneavoastra.

Este important de retinut ca link-urile de forma www. exemplu . ro/page?=id=23.php vor ramane in urma paginilor cu linkuri prieteneoase gen www. exemplu . ro/produsul-respectiv/