Internetul si decizia de cumparare

Un studiu privind contributia Internetului ca sursa de informare pre si post cumparare, a fost publicat la inceputul acestui an de binecunoscutul institut de cercetari de piata GFK.

Studiu a urmarit unde anume, in mediul online, cauta prospectii informatii despre un produs pe care doresc sa-l cumpere. Concluziile arata ca, pentru majoritatea categoriilor de produse analizate in studiu, cei care s-au informat de pe Internet inainte de a cumpara produsul au apelat in principal la site-urile producatorilor sau furnizorilor pentru categoriile financiar (63%), telecom şi servicii internet (51%), piese şi servicii auto (60%), produse „Do It Yourself” (60%). A doua sursa de infomare pentru categorii precum electronice, electrocasnice, servicii turistice etc. a fost site-urile web ale companiilor.

Dar prezenta pe Internet nu trebuie sa se limiteze doar la site-ul de companie ci trebuie sa se tina cont si de motoarele de cautare, site-urile de evaluare pentru produse, forumuri, blogguri, retele sociale, site-urile de comparatii de preturi. Modul in care consumatorii se informeaza din aceste surse difera semnificativ. De toate aceste surse trebuie sa se tina seama in mixul de comunicare online.

„Diferentierea de competitie printr-o prezenta activa pe canalele online pe care consumatorii cauta informatii despre segmentul lor de piaţă este esentiala pentru toţi jucatorii, prin oferirea de informatii şi suport atat inainte cat si dupa cumparare, dar si printr-un website optimizat care sa faciliteze vizitatorului un acces  facil la informatie, o navigare usoara si intuitiva”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.

De asemenea, cei care obişnuiesc sa caute informatii ca sa-si valideze decizia dupa ce au facut o achizitie apeleaza in mai mare masura la Internet decat cei care se informeaza inainte de cumparare. Cei care s-au informat după cumpararea produsului fata de cei care au facut-o inainte de achizitie au utilizat cu cel puţin 15% mai mult Internetul pentru produsele financiare, electronice şi electrocasnice, piese si servicii auto, telecomunicatii şi servicii internet.

*Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenţi askGfK. Au fost chestionate 700 persoane, studiul fiind reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din România, 18-54 ani.

Autor: Dulan Gabriel Nicolae

Comenteaza