Update-ul Google Hummingbird – ce poate insemna pentru SEO

La sfarsitul lunii Septembrie 2013, Google a anuntat un nou update de algoritm numit ‘’Hummingbird’’ ( pasarea colibiri), ingrijorand si umpland de indoieli multi experti SEO. Pentru a va ajuta sa nu intrati in panica si sa va planificati cu intelepciune activitatea dumneavoastra de SEO, am pus la punct acest ghid.  In el, va explicam ce anume inseamna de fapt aceasta updatare la Hummingbird, cum afecteaza rankingurile si cum sa va adaptati strategia SEO pentru a beneficia de aceste schimbari.

Deci, ce anume cunoastem despre Hummingbird?

Desi anuntat doar din 26 septembrie, Hummingbird a fost de fapt lansat cu o luna inainte si se spune ca afecteaza 90% dintre metodele de cautare.

Spre deosebire de Penguin si Panda, Hummingbird nu este o updatare care penalizeaza website-urile ( nu are ca tinta curatarea SERP-urilor de continut de joasa calitate), ci o schimbare a modului in care Google reactioneaza la diversele metode de cautare ( query-uri), ceea ce permite motorului de cautare sa cunoasca de fapt intelesul din spatele unei intrebari, in loc sa separe termenii din ea.

Pe langa aceasta, algoritmul se spune ca ar gestiona mai bine intrebarile conversationale, luand in considerare numarul tot mai mare de cautari de pe mobil sau prin voce.

Cum va afecta acest lucru website-urile bine pozitionate pe Internet sau care au investit in SEO? Ei bine, va creste importanta CONTINUTULUI site-ului dumneavoastra, deci relevanta va fi prioritara. Continutul website-ului dumneavoastra trebuie sa fie adanc si bogat, in loc sa fie apa de ploaie plina de cuvinte cheie.

Acum pentru a va face o ideea mai clara despre cum sa adaptati strategia dumneavoastra de marketing online la aceasta schimbare, trebuie sa intelegeti in primul rand ce mecanisme probabil ,vor fi utilizate de Google pentru a atinge tinta de relevanta si ce anume inseamna fiecare pentru site-ul dumneavoastra.

  1. Adaptati-va strategia cuvintelor cheie pentru intrebari conversationale

Ce se intampla? Prima provocare cu care are de-a face Google este cresterea numarului de fraze conversationale pe care le folosesc oamenii ca sa caute pe web. Cel mai probabil ( si asta se vede in mod special pentru utilizatorii de dispozitive mobile tip voce), aceste intrebari sunt mai lungi, asemanatoare cu intrebarile de genul – „cum sa?”, „unde este cel mai apropiat?”, ” de unde pot sa iau?”, etc.

Interpretand aceste fraze mai lungi, Google nu se mai poate baza doar pe cautarea cuvintelor cheie si sa furnizeze rezultate pentru fiecare dintre ele. Mai degraba trebuie sa aduca numeroasele cereri conversationale la un termen general mai scurt, bazat pe tipul de intentie pe care o are cel care initiaza cautarea:

Informational

  1. Utilizatorul se intreaba „ce varsta are Loredana Groza?”, deci..
  2. Utilizatorul doreste informatii generale despre Loredana Groza, deci…
  3. Utilizatorul va gasi aceasta informatie in biografia Loredanei Groza

 

Navigational

  1. Utilizatorul cauta „care este site-ul oficial al Toshiba”, deci…
  2. Utilizatorul doreste sa ajunga pe site-ul Toshiba, deci….
  3. Utilizatorul are nevoie de rezultatele pentru Toshiba Romania si Toshiba International eventual Suport Toshiba.

 

Tranzactional

  1. Utilizatorul cauta „unde este cel mai apropiat Carrefour?” , deci…
  2. Utiliatorul doreste sa localizeze si sa viziteze cel mai apropiat Carrefour, deci….
  3. Utilizatorul va afla aceasta folosind pagina Carrefour cu locatiile.

 

Incercati sa determinati toate frazele conversationale pe care cel mai probabil oamenii le vor folosi cand vor cauta serviciile dumneavoastra si incercati sa le clasificati in informationale, navigationale si tranzactionale.

Asigurati-va de faptul ca textul scris acopera fiecare dintre cele 3 aspecte:

  • pentru a acoperi intrebarile informationale, realizati un text in gen ‘’wikipedia’’
  • pentru intrebarile navigationale mentionati numele firmei, al produsului, numele site-ului etc. Ceea ce de obicei va ajuta sa va plasati mai sus in ranking sunt numele brandului si al website-ului plasat in resurse relevante ca si tema.
  • pentru intrebarile tranzactionale, folositi cuvintele cheie specifice in textul dumneavoastra, de exemplu : „locatii magazin de mobila firma x in orasul Constanta”

 

Cand este posibil targetati frazele conversationale ca atare. Pentru toti ceilalti termeni conversationali, folositi echivalentul lor scurt.

2. Sinonime si termeni conecsi

Ce se intampla?-> Un alt pas in intelegerea rezultatelor relevante ale cautarii este determinarea continutului unei pagini prin folosirea nu doar a cuvintelor cheie, dar si a sinonimelor si termenilor conecsi ai acestora.

Practic asta inseamna ca Google nu va afisa doar rezultatele pentru termenii cautarii ad litteram, ci si pentru termenii adiacenti acestora.

Daca tematica website-ului este relevanta, aceasta poate castiga extra expuneri in Google. Este posibil ca website-ul in cauza sa ajunga in topul cautarii pe Google nu doar pe cuvinte cheie exacte, ci si pe sinonime ale acestora.

Din contra, o pagina care contine strict termenii cheie ( fara sa tina cont de termenii adiacenti si sinonime) este mai probabil sa fie inlocuita de un site care este relevant ca tema.

Ce ar trebui sa faci?->Extinde-ti cautarea de cuvinte cheie , cu focus pe sinonime si termeni adiacenti acestora pentru a-ti diversifica continutul.

  • Pentru a vedea care sunt termenii adiacenti si sinonimele in acceptiunea Google, fii atent la cuvintele cheie , acronimele si variantele de ortografie legate de cuvintele cheie care apar in rezultatele cautarii
  • Extinde-ti lista de sinonime cu cuvintele cheie care deja aduc trafic pe site ( verifica-ti site-ul pe Google Webmaster tools si Google Analytics)
  • Tasteaza in Google suggest pentru a primi idei relevante.

 

Sfat: Un specialist in SEO si Adwords poate gasi majoritatea variatiunilor.

 

3. Co-citarea

Ce se intampla?->O alta cale de a identifica cu ce are de-a face site-ul dumneavoastra sau afacerea, este co-citarea.

In limbaj simplu, acest mecanism inseamna ca de cate ori firma dumnevoastra (sau un link din site-ul propriu) apare mentionat alaturi de competitorii dumneavoastra sau pe resurse web similare, acest lucru serveste ca indiciu pentru Google ca firma dumneavoastra si acele companii sunt in legatura una cu cealalta.

Si daca competitorii dumneavoastra sunt deja o autoritate online in nisa de afaceri, site-ul dumneavoastra pare acum sa fie un reprezentant cu greutate in domeniul care va reprezinta pentru Google.

Ex. Daca website-ul dvs (1) este mentionat pe site-urile A, B si C impreuna cu ale competitorilor dvs 2,3si 4 pentru Google, cele 4 site-uri devin asociate .

Ce sa facem? ->Identificati competitorii de top (reprezentantii de frunte pe nisa dumneavoastra creditati de Google) si asigurati-va ca sunteti mentionati alaturi de ei:

  • Prima data efectuati o cautare pentru top 10 (termenul generic pentru afacerea dumneavoastra) …Cea mai buna firma de…..2013, etc. Daca firma dumneavoastra nu este mentionata, luati legatura cu cel care a scris textul si rugati-l sa va mentioneze in lista.
  • Cautati alte branduri competitoare cu ranking mare pentru cuvintele cheie care va reprezinta, pentru a gasi mai multe posibilitati de a fi citat.
  • Descoperiti back link-urile profilelor competitorilor pentru a vedea de la care resurse de nisa au link-uri.

Sfat: Un specialist SEO are la dispozitie multe programe specializate pentru a descoperi aceste linkuri, cu toate acestea o comanda simple gen „link:endd.ro” poate ajuta.

4.Revizuiti textele ancora

Ce se intampla? -> Chiar daca folosirea cuvintelor cheie in textele ancora din linkuri este una din interdictiile majore ale SEO in aceste zile, Google tot se bazeaza pe texte ancora  pentru a intelege mai bine tema unui site.

Dovada perfecta pentru aceasta este faimosul exemplu al Adobe.com care ( inca) se mai afiseaza pentru cautarea ” click here” doar datorita textelor ancora din llinkurile lui.

Faceti un inventar al linkurilor interne ale site-ului si vedeti daca puteti optimiza textele ancora pentru cuvinte cheie relevante semantic.

Verificati ancorele din link-urile externe pentru a va asigura ca sunt suficient de relevante sau revizuiti strategia aplicata pentru textele ancora.

Nu uitati sa folositi nu doar cuvintele cheie ca atare in textele ancora dar si sinonimele lor si cuvintele adiacente.

Exemplu:

Pentru a afla mai multe despre pachetele de hosting End Soft Design clic aici.

End Soft Design  oferte pachete de hosting la preturi speciale.

Aici gasiti lista de preturi End Soft Design pentru pachetele de hosting.

5. Fiti atent la listingurile Universal Search

Universal Search = amestecul de rezultate din stiri, video, imagini, rezultate locale sau carti

Ce se intampla? -> Inca un aspect de care trebuie sa tineti cont in epoca unui Google mai ‘’destept’’ este Universal Search.

Foarte probabil ca noul algoritm de cautare focusat pe relevanta va determina Google sa afiseze mai multe rezultate Universale catre userii targetati.

De exemplu, doriti sa invatati „aerobic„. Sa zicem ca Google vede intentia dumneavoastra. Evident ca cele mai semnificative rezultate pentru dumneavoastra sunt imagini sau video-uri cu antrenamentul.

 

Daca va intrebati de unde sa cumparati pizza in Bucuresti, fara indoiala ca aveti nevoie de liste cu pizzeriile locale.

Asta inseamna ca acum, chiar mai mult decat inainte, Universal Search va ofera posibilitatea:

(A) de a va depasi competitorii in timp ce spargerea topului 10 parea improbabila

(B) de a canaliza mai mult trafic pe site-ul dumneavoastra folosind canale aditionale de trafic

Ce ar trebui sa faci? ->

  • Verificati ce tipuri de rezultate apar pe Google pentru cuvintele dumneavoastra cheie
  • Luati in calcul posibilitatea de a avea Google+ si Local listing
  • Optimiza-ti imaginile pentru Google images
  • Faceti video-uri si optimizati-le pentru youtube

 6. Utilizeaza markeri de date structurate

Ce se intampla? ->Pentru a colectiona mai multe inormatii despre website-ul dumneavoastra, tema si continutul sau, Google este posibil sa acorde chiar mai multa atentie asa numitelor date structurate. aceasta este metoda perfecta de a obtine supra-expunere pe Google Knowledge Graph, de a adauga mai multe informatii pentru imbogatirea snippets-urilor, de a intra in caruselul rezultatelor cautarii s.a.m.d.

Ce ar trebui sa faci? ->

Asigurati-va ca folositi numarul maxim de proprietati ale datelor structurate, care permit Google sa stie mai multe despre site-ul dumneavoastra (folositi Google+ pentru drepturi de autor, fiti listat in Freebase pentru a creste sansele de a spera la Knowledge Graph, etc.)

Pentru a ajuta Google sa dea un sens mai bun site-ului dumneavoastra, de cate ori este posibil incercati sa implementati o schema pe site-ul dumneavoastra (folositi Schema.org markup for videos, folositi Structured Data Markup Helper pentru a permite Google sa afle mai multe despre filme, evenimente, etc. pe site-ul dumneavoastra).

Folositi Structured Data Testing Tool pentru a va asigura de faptul ca Google interpreteaza corect datele strucutrate pe paginile dumneavoastra web.

7.  Asigurati-va ca site-ul dumneavoastra este pregatit pentru Hummingbird!

Ei bine, este momentul sa priviti site-ul dumneavoastra prin prisma Hummingbird. Sper ca acest ghid sa va ajute sa intelegeti in ce consta update-ul si cum sa reusiti sa faceti ca site-ul dumneavoastra sa respecte noile standarde de relevanta impuse de Google.

Sfat: Va recomand sa apelati la serviciile unui specialist, lumea Google devine o provocare tot mai dificila in fiecare zi. Aveti timp si pentru aceasta provocare?

Autor: Dulan Gabriel Nicolae

 

Comenteaza