Sa fii pe prima pagina in Google este tinta multor webmasteri. Din pacate multi dintre ei, inca fac multe greseli pentru as imbunatati aceasta pozitie.

Nu este posibil sa ajungi pe prima pagina de la Google avand o singura strategie. Ca sa reusesti este necesar sa ai in vedere toate elementele care tin de optimizarea eficienta a website-ului tau. In randurile urmatoare o sa prezentam elementele de marketing TOP 5

    1. Accesibilitatea website-ului de catre motoarele de cautare

Nu are sens sa optimizezi webiste-ul daca motoarele de cautare nu iti pot scana continutul.

  • Fisierul robots.txt trebuie sa permita accesul acestora la continut. Daca acest fisier contine erori majoritatea motoarelor de cautare nu vor lista site-ul dumnevoastra.
  • Nu trebuie sa aveti erori HTML in site-ul dumneavoastra iar serverul trebuie sa intoarca codul de raspuns corect. Anumite erori din cadrul unei pagini web pot bloca total sau partial accesul motoarelor de cautare la continut

Inainte de a face orice fel de optimizare unui website trebuie avute in vedere aceste elemente.

    1. Arhitectura website-ului

Google doreste sa afiseze rezultatele relevante in cautari. Website-ul dumneavoastra nu trebuie sa contina o lista de pagini aleatoare cu informatii la intamplare. Majoritatea paginilor ar trebui sa aiba o legatura intre ele in functie de tipul website-ului si al afacerii.

Continutul dumneavoastra trebuie sa fie relationat unui anumit subiect. Toate paginile trebuie sa aiba linkuri in interiorul site-ului iar la acestea trebuie sa se ajunga din maxim 3 click-uri. Structura de linkuri trebuie sa fie asezate pe diverse categorii astfel incat motoarele de cautare sa inteleaga structura continutului dumneavoastra si al valorii paginilor din site.

    1. Cuvintele cheie

      • Optimizati cat mai multe pagini pe cuvinte diferite. Cu cat mai multe cu atat mai bine.
      • Folositi pentru inceput cuvinte cheie mai lungi, de ex „Laptop Toshiba Satellite M250”
      • Cand ati ajuns in top pentru aceste cuvinte puteti trece la variante mai scurte, de ex. „Laptop Toshiba Satellite”
      • Dupa ce sunteti bine pozitionati si pentru aceasta varianta puteti tinti si mai sus, de ex. „Laptop Toshiba”

Alegerea cuvintelor cheie potrivite este unul dintre cei mai importanti factori. Alegerea gresita a acestora va ruina toata munca dumneavoastra de pana acum.

In general, cuvintele cheie mai lungi au o rata de conversie mai buna decat cele scurte. Practic, cuvantul cheie „Laptop Toshiba Satellite M250” are sanse sa aduca mai multi clienti decat „Laptop Toshiba” raportat la numarul de vizitatori adusi.

    1. Continutul

Site-ul dumneavoastra nu va fi niciodata bine pozitionat in Google daca folositi informatii copiate de la altii. Separati website-ul dumneavoastra de restul creand continut unic si de incredere. Scrieti singuri articolele legate de ceea ce doriti sa transmiteti despre compania sau produsele dumneavoastra. Transformati website-ul dumneavoastra intr-o resursa utila pentru cei care naviga pe internet.

  1. Linkurile de la alte website-uri

Nu este posibil sa obtineti o buna pozitionare in motoarele de cautare fara ca alte site-uri sa faca trimitere catre dumneavoastra. Cu cat mai multe website-uri fac trimitere catre site-ul dumneavoastra cu atat sansele unei mai bune pozitionari cresc. Un lucru foarte important la acest capitol este acela ca site-urile care vorbesc despre dumneavoastra sa fie de incredere si sa aiba o buna reputatie pe internet. Daca aveti site-uri satelit care fac trimitere catre dumneavoastra si acest lucru este depistat, valoarea acestor linkuri va tinde catre 0.

Retelele sociale sunt de un real ajutor. Cu cat mai multi oameni adauga la favorite site-ul dumneavoastra in retelele sociale cu atat mai bine.

O mica eroare in strategia abordata de dumneavoastra poate distruge toata munca de optimizare a site-ului dumneavoastra.