Top 5 elemente SEO necesare pentru o buna pozitionare in Google

Sa fii pe prima pagina in Google este tinta multor webmasteri. Din pacate multi dintre ei, inca fac multe greseli pentru as imbunatati aceasta pozitie.

Nu este posibil sa ajungi pe prima pagina de la Google avand o singura strategie. Ca sa reusesti este necesar sa ai in vedere toate elementele care tin de optimizarea eficienta a website-ului tau. In randurile urmatoare o sa prezentam elementele de marketing TOP 5

    1. Accesibilitatea website-ului de catre motoarele de cautare

Nu are sens sa optimizezi webiste-ul daca motoarele de cautare nu iti pot scana continutul.

  • Fisierul robots.txt trebuie sa permita accesul acestora la continut. Daca acest fisier contine erori majoritatea motoarelor de cautare nu vor lista site-ul dumnevoastra.
  • Nu trebuie sa aveti erori HTML in site-ul dumneavoastra iar serverul trebuie sa intoarca codul de raspuns corect. Anumite erori din cadrul unei pagini web pot bloca total sau partial accesul motoarelor de cautare la continut

Inainte de a face orice fel de optimizare unui website trebuie avute in vedere aceste elemente.

    1. Arhitectura website-ului

Google doreste sa afiseze rezultatele relevante in cautari. Website-ul dumneavoastra nu trebuie sa contina o lista de pagini aleatoare cu informatii la intamplare. Majoritatea paginilor ar trebui sa aiba o legatura intre ele in functie de tipul website-ului si al afacerii.

Continutul dumneavoastra trebuie sa fie relationat unui anumit subiect. Toate paginile trebuie sa aiba linkuri in interiorul site-ului iar la acestea trebuie sa se ajunga din maxim 3 click-uri. Structura de linkuri trebuie sa fie asezate pe diverse categorii astfel incat motoarele de cautare sa inteleaga structura continutului dumneavoastra si al valorii paginilor din site.

    1. Cuvintele cheie

      • Optimizati cat mai multe pagini pe cuvinte diferite. Cu cat mai multe cu atat mai bine.
      • Folositi pentru inceput cuvinte cheie mai lungi, de ex „Laptop Toshiba Satellite M250”
      • Cand ati ajuns in top pentru aceste cuvinte puteti trece la variante mai scurte, de ex. „Laptop Toshiba Satellite”
      • Dupa ce sunteti bine pozitionati si pentru aceasta varianta puteti tinti si mai sus, de ex. „Laptop Toshiba”

Alegerea cuvintelor cheie potrivite este unul dintre cei mai importanti factori. Alegerea gresita a acestora va ruina toata munca dumneavoastra de pana acum.

In general, cuvintele cheie mai lungi au o rata de conversie mai buna decat cele scurte. Practic, cuvantul cheie „Laptop Toshiba Satellite M250” are sanse sa aduca mai multi clienti decat „Laptop Toshiba” raportat la numarul de vizitatori adusi.

    1. Continutul

Site-ul dumneavoastra nu va fi niciodata bine pozitionat in Google daca folositi informatii copiate de la altii. Separati website-ul dumneavoastra de restul creand continut unic si de incredere. Scrieti singuri articolele legate de ceea ce doriti sa transmiteti despre compania sau produsele dumneavoastra. Transformati website-ul dumneavoastra intr-o resursa utila pentru cei care naviga pe internet.

  1. Linkurile de la alte website-uri

Nu este posibil sa obtineti o buna pozitionare in motoarele de cautare fara ca alte site-uri sa faca trimitere catre dumneavoastra. Cu cat mai multe website-uri fac trimitere catre site-ul dumneavoastra cu atat sansele unei mai bune pozitionari cresc. Un lucru foarte important la acest capitol este acela ca site-urile care vorbesc despre dumneavoastra sa fie de incredere si sa aiba o buna reputatie pe internet. Daca aveti site-uri satelit care fac trimitere catre dumneavoastra si acest lucru este depistat, valoarea acestor linkuri va tinde catre 0.

Retelele sociale sunt de un real ajutor. Cu cat mai multi oameni adauga la favorite site-ul dumneavoastra in retelele sociale cu atat mai bine.

O mica eroare in strategia abordata de dumneavoastra poate distruge toata munca de optimizare a site-ului dumneavoastra.

13 comentarii

  • ANDREI- VICENTIU spune:
    pe 10 iunie 2016 at 3:22 pm

    De vreo 5 luni ma chinui cu acest site sa misc ceva.Stiu ca e de durata sa revin in frunte .Am angajat un baiat care s-a apucat de treaba.Am avut rezultate doar 2-3 zile dupa ce am schimbat cuvantul de cautare cazare pensiuni delta dunarii in cazare delta dunarii .apoi brusc a picat pe pozitia 22 si acolo a ramas.Eu il ajut cum pot,articole,distribuiri si trafic pe facebook,dar undeva este o eroare ,oare? Puteti sa-mi dati ceva sugestii.multumesc

    • Dulan Gabi spune:
      pe 14 iunie 2016 at 9:32 am

      Daca site-ul a fost penalizat de Google procesul de recuperare este foarte anevoios si greoi. De regula trebuie efectuat de niste profesionisti iar costurile sunt foarte ridicate. Ca operatiuni importante ar fi:

      1. Concatenarea a cator mai multe baze de date cu back-linkuri ce fac trimitere catre acest website. Costurile pot ajunge si la cateva mii de euro.
      2. Analiza semi-automata si manuala a acestor back-linkuri in vederea depistarii celor de foarte proasta calitate. 3. Contactarea celor de proasta calitate in vederea eliminarii linkului catre site-ul tau.
      4. Creare fisier disavo de trimis la Google. Poate dura si peste 1 an pana se va observa o schimbare.

      Noi am recuperat cateva site-uri dar procesul este extrem de costisitor, de lugna dura si greoi. Uneori este mult mai simplu sa faci un domeniu nou. Dar si asa pot fi anumite complicatii.

  • Gogu spune:
    pe 29 aprilie 2016 at 1:33 pm

    Foarte bine punctat!
    Eu am pornit cu stangul in arta SEO, mi-a facut o cunostinta nu un site ci vreo 8 la numar si am tot asteptat sa ma sune si pe mine cineva sa-mi ceara un pret pentru mobila si sa zica ca m-a gasit pe internet. Dupa vreo 4 ani am cunoscut un tip caruia i-am facut mobila in toata casa si l-am intrebat de ce nu sunt in Google si ce e de facut. Mi-a zis un pret, aparent mare, si a zis ca in 2-3 luni o sa fiu pe prima pagina Google. Am zis ca la cati bani am dat pana acum si degeaba pot sa mai incerc pt ultima oara. Dupa 2 luni au inceput sa ma sune primii clienti de pe internet si chiar eram in primele pozitii pe Google.
    Eu zic sa lasam profesionistii sa se ocupe de SEO si cel mai important sa gasim un profesionist care sa faca cu succes asta… Ca multi zic ca ei fac si dreg.

  • Smart spune:
    pe 20 martie 2016 at 8:44 am

    O intrebare, poate nu la locul ei, unde pot sa scot pozitionarile pe un anumite site? Caci sa le caut manual te cam obosesti.

  • pe 26 ianuarie 2014 at 4:29 pm

    Ce parerea aveti? si ce ar trebui sa modific la acest site.

    • Gabi Dulan spune:
      pe 27 ianuarie 2014 at 11:28 am

      Destul de multe. In primul rand nu insira in meta_title o groaza de cuvinte cheie. Ai prea multe ad-uri in partea superioara. Incearca sa te gandesti si la utilizatori cand le imparti in pagina. Categoria care dezbate subiecte sexuale ar trebui sa fie aparte si marcata ca atare (in acest caz tot site-ul va fi marcat ca neadecvat pentru toate varstele). Poti scoate /category/ din link. Trebuie sa mai faci rost de back-linkuri, de preferat de pe site-uri cu acelasi profil ca al tau. LIsta este lunga. Sper totusi ca aceste sfaturi sa te ajute. Ca idee generala incearca sa te focusezi pe vizitatori reducand volumul reclamelor sau a linkurilor care te tot trimit prin alte parti.

  • Flester Iulian spune:
    pe 16 martie 2013 at 12:13 am

    Referitor la html corect – este gresit, google nu tine cont de asta, ca dovada uita-ta la validarea html ptr google http://validator.w3.org/check?uri=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

    • Gabi Dulan spune:
      pe 18 martie 2013 at 9:58 am

      Nu trebuie sa faci ce face „preotul”, trebuie sa faci ce zice el. Cam asa parca era o vorba. Desi este vaga (ca de obieci) a celor de la Google ei recomanda totusi un cod valid (mai multe detalii in filmul de pe youtube): http://www.youtube.com/watch?v=2XlKn6I9rSc

  • razwan spune:
    pe 4 decembrie 2011 at 3:09 am

    cat de mult ma afecteaza „Duplicate title tags” ? sau „Duplicate meta descriptions”…dau un exemplu concret numesite/categoria/ are aceeasi meta-descrire ca si numesite/categorie/oldest/1…deci este o pagina de soratare…

    • Gabi Dulan spune:
      pe 5 decembrie 2011 at 2:09 pm

      Foarte putin. Eu cred ca sub 1% din ce inseamna munca de SEO pentru un site.

  • Cristian Chiribes spune:
    pe 31 ianuarie 2011 at 3:21 pm

    Multumesc. Le voi pune in practica.

  • Ionut spune:
    pe 16 august 2010 at 7:57 pm

    Interesant! Multumesc!

  • dinamic soft spune:
    pe 11 mai 2010 at 8:31 am

    mersi pt sfaturi. Voi incerca sa le urmez

Comenteaza