Mediul online, internetul este cu adevart un mediu de afaceri si un mediu de marketing online extraordinar. Din pacate, putini dintre romani inteleg acest lucru si de aceea il trateaza cu foarte multa superficialitate, la fel si candidatii la presedentie de anul acesta.

Cat de cautati sunt presedintii nostri in motorul de cautare Google (statisticile de mai jos sunt o medie lunara a ca autarilor din ultimul an – 2009, fara luna noiembrie):statistici-online-basescu-geoana

Basescu este lider incontestabil la cautarile pe internet, combinatiile de cuvinte cu Basescu depasesc 110.000 cautari lunare. Restul candidatilor sunt foarte departe ca si popularitate pe internet. Daca ne uitam la cautari mai specifice lucrurile stau in felul urmator.

Traian Basescu – 12.100  cautari

Mircea Geoana -4.400 cautari

Crin Antonescu – 9.900 cautari

Surprinzator, Elena Basescu – 33.100 cautari

  

 

(print screen-urile sunt facute in tool-ul addwords de la Google, nu va pot oferi un link pentru ca trebuie sa aveti cont addwords, cine doreste poate verifica datele)

(la basescu lista de cuvinte era mai mare, atatea au incaput in ecran, la ceilalti candidati google a fost mai zagarcit)

Statisticile trafic.ro , din site-urile monitorizate de ei ne ofera alte informatii interesante (primele zece cautari pe fiecare candidat in saptamana 19-26 Noiembrie):

Total cautari Basescu- 4594

Total cautari Geoana – 2080

traian_basescu mircea_geoana

Am studiat si retelele sociale si am considerat relevanta o comparatie cu presedintele Obama.

Voturile sunt date de populatie iar in acest caz putem face o comparatie.

Populatie America – 281.421.906 locuitori (conform wikipedia)

Populatie Romania – 22.246.862 (conform wikipedia)

Diferenta intre America si Romania este de 12.65 ori ca si populatie. Retineti aceasta valoare!

Toate statisticile prezentate au fost analizate in luna Noiembrie 2009.

Statistici facebook :

(utilizatori romani de facebook in noiembrie 2009 – 420.000 conform tehnopol)

Fani Obama: 6.938.000

Fani Basescu: 2209 dif. de 3140 ori mai putin

Fani Geoana: 1344 dif. de 5162 ori mai putin

Statistici youtoube (filmele oficiale):

Obama – peste 30.000.000 vizualizari, 1878 filme si 180.000 fani

Basescu – peste 30.000 vizualizari, 47 filme si 266 fani dif. de 1000 ori mai putin

Geoana – peste 32.850 vizualizari, 92 filme si 39 fani dif. de 913 ori mai putin

Statistici myspace:

Obama 1.879.839 prieteni, peste 130729 comentarii

Basescu – 342 prieteni, 7 comentarii dif. de 5496 ori mai putin

Geoana – 1 prieten, 0 comentarii dif. de 1.879,839 ori mai putin

Statistici Twitter:

Obama – 2.746.634 followers

Basescu – 1.156 followers dif. de 2375 ori mai putin

Geoana – 641 followers dif. de 4284ori mai putin

Cam asa stau lucrurile in retelele sociale.Probabil unii vor spune ca retelele sociale sunt americane, lucru partial adevarat, dar romanii sunt aproape la fel de prezenti in ele ca si americanii, raportat la numarul populatiei. Deci? Unde este problema?

Din pacate in Romania nu avem prea multe date despre activitatea online a canditatilor, poate, dupa cum se vede, acestia nu au preferat internetul.

Pentru cultura noastra am mai adunat niste date interesante, tot de la americani, despre campania lor electorala, ca sa ne facem o idee cum stau lucrurile la ei:

  • Obama a adunat 500 de milioane USD prin donatii din mediul online (sursa BSD) (daca ar fi sa pastram raportul populatiei ar fi strans si ai nostri la un loc cam 38.5 milioane???)
  • 40% din americani au cautat stiri si informatii despre candidati pe internet in perioada campaniei
  • 19% din americani au intrat online cel putin odata pe saptamana pentru a cauta subiectele politice iar 6% chiar sau implicat in dezbateri
  • 23% au declarat ca au primit cel putin odata pe saptamana emailuri pentru a sustine unul din candidati
  • 35% din americani au urmarit dezbateri online sau diverse filme online ale candidatilor
  • 10% au folosit retelele sociale pentru a se implica in activitatea politica din perioada alegerilor (facebook, myspace, twitter etc)
  • 6% din americani au facut donatii online pentru campaniile celor doi candidati

(sursa: marketingcharts.com)

Putem trage cateva concluzii de aici:

  1. Romanii nu au nici o treaba cu internetul (eu nu votez pentru aceasta varianta)
  2. Politicienii si oamenii de afaceri din Romanai nu sunt constienti de importanta si puterea internetului (aici cred ca ne incadram)
  3. Politicienii nostri si-au facut campaniile doar prin televiziunile „personale„, considerand balacareala mai eficienta (partial adevarat, cred)
  4. Astept si parerile voastre.