Sa faci link building este ca si cum ai face sport pentru a slabi

Linkurile care fac trimitere la website-ul tau sunt si in 2012 unul dintre cei mai importanti factori care determina pozitia unui website in motorul de cautare Google. Din pacate, nu este foarte usor sa obtii link-uri de calitate. Link building-ul poate fi comparat cu o cura de a reveni in forma dupa mesele copioase din perioada sarbatorilor.

Necesita munca multa si nu exista cai usoare

Nu conteaza daca vrei sa slabesti dupa sarbatori sau vrei sa obtii linkuri de calitate: trebuie sa investesti timp si efort.

Nu poti slabi 30 de kg intr-o luna si deasemeni nu poti ajunge pe prima pagina de la Google pentru un cuvant competitiv intr-un asemenea timp.

Daca vrei sa obtii rezultate durabile, trebuie sa muncesti continuu la linkurile tale si la continutul pe care il postezi pe website-ul tau.

Trebuie sa fii consecvent

SEO nu este o solutie de promovare instant. Nu te va ajuta deloc daca obtii multe linkuri intr-un timp foarte scurt si pe urma te opresti. Motoarele de cautare tin cont si de cate site-uri au facut trimitere catre website-ul tau de-a lungul timpului.

Este acelasi lucru si daca vrei sa slabesti: daca faci sport 12 ore intr-o singura zi dupa care nu mai faci nimic nu te va ajuta sa slabesti. Va fi chiar rau pentru sanatatea ta.

Este acelasi lucru si cand faci link building: daca obtii multe linkuri intr-o zi dupa care nu se mai intampla nimic, motoarele de cautare vor considera ca trisezi folosind un sistem automat de link building.

Daca vrei sa slabesti si sa fii in forma trebuie sa fii consecvent. Nu vei observa rezultate imediate dar vor fi modificari mici, constante, iar intr-o zi vei observa ca de fapt esti mult mai slab.

Link building-ul functioneaza exact la fel. Nu incerca sa pacalesti motoarele de cautare intrand in tot felul de scheme automatizate sau cumparand linkuri. Incearca sa obtii cateva linkuri pe zi (de preferat cat mai putine) o perioada cat mai lunga de timp iar rezultatele vor veni cu siguranta.

Sunt o multime de escroci

Industria SEO este plina de escroci care promit solutii rapide si usoare. Trebuie sa fii foarte atent. Daca ceva suna prea bine aproape sigur nu este si adevarat. Nu exista solutii usoare si rapide cum nu exista smecherii pe care le stiu doar 2-3 guru in domeniu.

Acelasi lucru se aplica si in sport sau daca vrei sa slabesti facand miscare. Exista tot felul de pilule miraculoase sau masinarii care promit rezultate rapide si usoare. Aceste metode sigur nu merg.

Este posibil sa pacalesti sistemul dar nu vei obtine rezultate durabile

Exista multe diete sau produse care te ajuta sa slabesti rapid. Din pacate, de cele mai multe ori, pierzi apa din corp cu aceste diete si in curand vei reveni la greutatea initiala.

Sa faci link building este destul de asemanator. Mai mereu, webmasterii au gasit diverse slabiciuni in algoritmul Google pe care le-au exploatat. Aceste slabiciuni le-au permis unora sa ajunga pe prima pagina de la Google fara sa faca toata munca grea.

Acest lucru tine de regula cateva saptamani sau poate luni, dar cand Google se prinde website-urile respective sunt penalizate si eliminate din index-ul Google. Este foarte riscant sa folosesti astfel de metode pentru a obtine pozitii bune pentru ca Google nu agreaza escrocii.

Rezultatele durabile merita

Persoanele care slabesc se simt mai sanatoase si mai fericite. Sa fii pe primul loc in rezultatele Google pentru cuvintele cheie potrivite, poate insemna mai multe vanzari pentru afacerea ta.

Decizia este la tine: Sa nu cazi in plasa produselor/serviciilor ieftine, bune si rapide care promit rezultate frumoase (de regula fara multa munca). Aceste produse/servicii nu va asigura rezultate pe termen lung si de regula va expun la riscuri majore.

Daca vrei sa ai succes cauta niste experti SEO cunoscuti in domeniu cu rezultate palpabile si de lunga durata.

19 comentarii

  • pe 7 februarie 2016 at 7:34 am

    Sa faci Link Building necesita experienta si cunostinte vaste, nu vreau sa dezamagesc, vreau doar sa ajut.
    De multe ori oamenii aleg sa faca munca profesionistilor in domeniul care i face sa devieze de la subiectul afacerii lor.
    Ce preferi? Sa ai succes in domeniul care ti la i ales? Sau sa incepi munca unora care sunt aici de cand nu era Google?
    Simplu! Ar fi mult de povestit dar ma rezum la cateva randuri.
    Umbla o vorba prin popor Cine are urechi….

  • Razvan spune:
    pe 15 ianuarie 2016 at 3:18 am

    Spuneti-mi va rog daca cineva de aici a facut optimizare seo pentru siteuri de rent a car. Daca da as vrea sa stiu cat dureaza sa ajunga pe prima pagina la un cuvant cheie cu o cuncurenta mare.

    • Gabi Dulan spune:
      pe 15 ianuarie 2016 at 10:33 am

      Daca s-a mai facut SEO si site-ul a pierdut multe pozitii este greu de prezis un timp. Pentru un site complet nou pentru cuvinte cu o competitie foarte mare timpul poate varia de la 6 la 24 de luni chiar. Depinde de prea multi factori externi ca sa evaluam corect.

  • Iulian spune:
    pe 11 noiembrie 2014 at 10:44 am

    Gabi, la ce te referi cand spui „Ba stim de toate update-urile Google. Nu este invechit daca este folosit corect.” referitor la Google Panda / Pinguin ? Ce inseamna sa fie folosit corect ?

  • Sergo spune:
    pe 6 octombrie 2014 at 12:24 pm

    As dori sa stiu cum pot schimba o foto ( actualizare) pe prima pagina a site-ului.
    Stiu ca difera de modul cu introduci o imagine intr-o oferta…
    Multumesc.
    Sergo

  • cristian spune:
    pe 6 iunie 2014 at 12:34 am

    de ar intelege si clientii ca seo nu se face in 2 saptamani, ce bine ar fi.

    • Gabi Dulan spune:
      pe 6 iunie 2014 at 9:36 am

      Pentru venituri rapide exista Adwords. Cine face SEO in doua saptamani, acel SEO va tine doar cateva saptamani.

  • Florin spune:
    pe 12 martie 2013 at 2:38 am

    O intrebare: de unde se obtin cele mai bune linkuri din directoare web sau din comentarii dofollow?

    • Gabi Dulan spune:
      pe 12 martie 2013 at 9:26 am

      Daca ne referim doar la cele doua eu personal as conta pe directoare. Comentarii cu dofollow sunt foarte putine (mai ales daca nisa este foarte mica).

  • pe 17 februarie 2013 at 5:31 am

    Eu am testat metoda „SEO site” timp de 2 ani de zile și funcționează generănd la un singur articol peste 37.000 de vizite, chiar dacă este o metodă care ţine de aranjarea în pagină, nu de structura blogului ( aici recomand scripturi ), totuşi contează cel mai mult conținutul, no?

  • pe 7 februarie 2013 at 11:25 pm

    Cum ar trebui sa se faca acest SEO? Acum cu noul updata am inteles ca vor avea intaietate site-urile care reprezinta un brand, nu cele care folosesc in numele domeniului unele cuvinte cheie. Link building-ul de unde trebuie inceput si cum?

    • Gabi Dulan spune:
      pe 8 februarie 2013 at 10:07 am

      O intrebare dificila pentru a raspunde in doua randuri. Pe zi ce trece promovarea de tip SEO devine tot mai delicata. Ce iti pot recomanda este sa incerci sa faci sa para totul cat mai natural.

  • Marius spune:
    pe 19 noiembrie 2012 at 3:28 pm

    Foarte bun titlul si foarte mare dreptate ai in legatura cu asa zise companii care promoveaza si fac cine stie ce magic trick-uri cu link building-ul.
    Este un drum lung dar cu rezultate bune daca este facut cum trebuie.

  • ropub spune:
    pe 18 aprilie 2012 at 4:59 pm

    Dar nu stiti nimic despre google panda … link exchange sa invechit…

    • Gabi Dulan spune:
      pe 24 mai 2012 at 10:48 am

      Ba stim de toate update-urile Google. Nu este invechit daca este folosit corect.

  • dana spune:
    pe 6 februarie 2012 at 9:37 am

    Am urmat si eu aceasta cale pentru promovarea unui site, dar la un moment dat ai senzatia ca posibilitatile de linkbuilding sunt limitate. Forumurile de calitate nu prea accepta sa pui linkul la comentarii, blogurile nu prea sunt dofollow si sa cumperi link-uri zici ca nu e bine. Asa ca, ce alte variante mai avem?

    • White Kid spune:
      pe 10 martie 2012 at 5:08 am

      .ro e un domeniu relativ nou si de dimensiuni limitate (concurenta mult mai mica si resurse mult mai putine decat pe .com) si nu toate regulile din .com se aplica si pe .ro. Problema nu este sa nu cumperi linkuri fiindca toata lumea in .ro le cumpara din cauza ca alte resurse romanesti nu exista. Problema e sa utilizezi la maxim resursele gratuite si abia dupa aia sa incepi sa cheltuiesti bani cu cap si pe linkuri de valoare.

    • White Kid spune:
      pe 10 martie 2012 at 5:14 am

      De fapt asta inseamna sa fii SE marketer: sa ai proprietati relevante si cu autoritate pe mai multe domenii cu care sa promovezi site-urile clientilor contra cost. Tot cumparare de linkuri se cheama pana la urma.

  • pe 5 februarie 2012 at 8:44 pm

    Un post bun si la subiect !!!!

Comenteaza